Szoftver #1

2010.02.08. 13:52

Kedvenc oprendszerünk, természetesen Linux, pontosabban Ubuntu Karmic Koala azaz 9.10. Desktop, 32 bites, nem bonyolítunk holmi 64 bites dolgokkal, pedig a Nettopban 64-bites brutáldurva proci van (4 magosnak látszik). Felraktam rá egy vagon csomagot, nem emlékszem mindre. Ami biztosan pluszban kell:

- owfs
- munin
- sun-java6-jdk
- postgresql

A muninhoz írtam egy gagyiplugin-t, egyelőre monitorozza a szobai (hifiszekrénybeli) hőmérsékleteket. Dokumentálva vagyon a baromi hideg :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hazvezerles.blog.hu/api/trackback/id/tr731739160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scream 2011.05.25. 23:01:22

Kíváncsi lennék te pluginedre. Én is írtam egyet egyszerűt. :)

Nekem most egy Core i7-2600-ra van kötve. Rendszer: Debian Squeeze 6.0.7 64 bit. Minden probléma nélkül megy rajta. Max az ia32-libs -et kell felrakni, hogy minden 32 bites progi menjen rajta.

lapa · http://www.lapanet.hu 2011.07.12. 22:02:59

eddig digitempet használtam, amit 64 bit ubuntu lucid alatt külön varázslattal lehetett csak életre kelteni. utána ez:

digitemp_DS2490 -i -l /home/juzer/temp -a -d 10 -q -n 0 -o"%Y.%m.%d %H:%M:%S %s %.2C"

10 mp-enként méri a dolgokat. sajnos háttérbe küldeni csak gui félmegoldással lehet (alltray), de a 10mp jobb, mint valami percenkénti cron.

sajnos ez egymás alá logolja az egyes szenzorokat 10mp-nként, de már írtak nekem szkriptet ami szétszedi külön oszlopokra.

eseti nézegetni a gnuplot nekem bevált:

set xlabel "time"
set key below left
set xdata time
set timefmt "%Y.%m.%d %H:%M:%S"
set format x "%Y.%m.%d %H:%M"
set yrange [0:60]
set ytics 0,10,100
set ylabel "temp"
set tics rotate by 90
set grid
set output "/home/juzer/x.png"
plot "< tail -40000 /home/ljuzer/temp" using 1:4 with points 0 0

ez szimplán csinál egy ilyesmit:

lapanet.hu/ree/broadband/014%20an%20afternoons%205%20x%204000%20records%20plotted.png

persze csalás, mert ő azt hiszi ez egy adatsor. szkripttel szétszedés után lehet színezni:

lapanet.hu/ree/broadband/018%20the%20same%20at%20a%20larger%20interval.png

mindezt csak érdekességképp. mivel a digitemp csak hőmérőt támogat, az owfs lesz az igazi. ma raktam össze (így találtam ide is).
süti beállítások módosítása