Hőmérő hiba

2010.02.09. 16:55

... na hát amiről azt hittem, hogy átmeneti probléma, az mégsem az volt... valamit megölhettem szegény hőmérőben a zsugorcsövezés során, mert egy csomószor mutat most is a fasttemp 85 fokot. A scriptben megoldottam, hogy ilyenkor kérjen új értéket (mondtam már hogy nyílt rendszer? :) ). De ez mégse jó így.

Most nézek egy másik hőmérsékletértéket (temperature12) hátha ez a része nem beteg. Ha meg teljesen beteg, kénytelen leszek kicserélni.

A bejegyzés trackback címe:

https://hazvezerles.blog.hu/api/trackback/id/tr211743120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

H3x 2010.02.25. 14:48:26

Hello!

Több érzékelő egy kábelre kötését hogyan csináltad?
Szimplán forrasztással, vagy oldható módon, valami RJ11/RJ12-es aljzattal?
Gondolom nem probléma, ha nem közvetlenül a gerincre vannak felfűzve az eszközök, hanem a gerincről leágaztatva egy rövidebb vezeték végén?

Akos75 2010.02.25. 15:04:22

Párhuzamosan vannak kötve.
Nekem most a próbapanelen simán forrasztással van megoldva, a végleges az RJ45 v RJ11 lesz. A leágazás nem lehet probléma, csak párhuzamos kötés legyen.

ggyano 2010.03.20. 12:58:50

Szia!

ennyire érzékenyek lennének ezek a DS-ek? óvatosan csináltad a melegítést vagy akkor még nem tudtad, hogy vigyázni kell?
Lassan én is csinálom az érzékelőket, réz csőben lesznek majd..

lapa · http://www.lapanet.hu 2011.07.12. 21:53:30

hasonló küzdelmekben vagyok én is, ha megengedtek pár, talán hasznos dolgot:

a kötés lehetőleg egy hosszú érpár legyen, ne csillag alak.

mivel sok eszközt tervezek, én a csavart érpárnál nagyobb keresztmetszetet használtam, a szenzorok közvetlen az érre forrasztva.

eddig 5 18s20 szenzor van 50 méterig bezárólag, de ma jött meg a relé meg úton van a voltmérő (+hall szenzorral árammérő). néha én is kapok 85 fokot.

a szenzorok fantasztikusak, 12v rendszeren úgy mérem a fogyasztást, hogy rászorítottam egyet egy késes biztosítékra. 10w különbségeket megmutat, persze némi tehetetlenséggel.

mindjárt böfögök a többi poszthoz is.

Akos75 2011.07.13. 03:18:06

85-ös hibára azt találtam a neten, hogy a parazitikus táplálás miatt van, és télleg amióta rendes +5V-t is tudok adni neki, azóta eltűntek a 85-ös értékek.

lapa · http://www.lapanet.hu 2011.07.13. 11:42:37

én is attól félek leginkább, hogy a sok eszközt nem fogja tudni kihajtani az usb. ráadásul nálam eleve passzív hubon van egy 5m-es usb hosszabbítóval. az egész rendszer kb 15-20 szenzorból fog állni, sanszos hogy nem fogja kihajtani.

pedig nagyon nem akarok külső tápot, szóval lehet hogy elsőre egy második usb-ről kapna plusz kraftot. majd ha kezd hullani méregetek rajta feszültségesést.

most mengéztem, az utolsó 1.000.000 sorban 54 előfordulás van, ez kicsivel több mint 3 hét. mondjuk előtte meg jóval több, mert akkor ráadásul egy kínai expresscard usb-n ment az egész cucc, ami 3.3v-ból csinál 5v-ot.

érdekes módon random szenzorokon jelentkezik, lehet hogy valami egyszerű kondis megoldással áthidalható, csak nem értek hozzá.

Akos75 2011.09.13. 19:50:33

@lapa: Milyen az a passzív hub? Persze az enyém is passzív amíg be nem dugom a tápot :) Kondival amúgy szerintem csak elrontanád, mert a jeltovábbítást megölné. Rá kell szánni azt a plusz vezetéket meg a tápegységet.

lapa · http://www.lapanet.hu 2011.09.13. 20:46:39

ahogy írtam. az aktív hubnak van saját 5v tápellátása, a passzív meg az 500ma-rel gazdálkodik, amit a csati oszt neki. ha 4 eszköz van rádugva, akkor ez osztódik. meg persze eszik a hub is 1 egység (100ma) körül, vagy legalábbis fenntart annyit magának.

nekem külön táp semmiképp nem lesz, de ahogy nézem a pcsensor.com-os relét meg a voltmérőt a harmadik kábelt nem úszom meg. próbáltam náluk többször is rákérdezni, hogy parazitásan hajthatók-e, de eddig nagy a csend. a logikusnak tűnő kötésekkel nem látszott a relé.

Akos75 2011.09.13. 21:09:57

jahogy az usb hubod passzív. azzal nincs gond, amíg normálisan kommunikál, maga a 9097 nem fogja (tudni) megölni az usb-t. a reléhez mindenképpen kell táp, nekem hobby-boards féle relédobozom van, táp nélkül meg se nyekken. ha nem leszek lusta akkor majd fotózok és teszek fel új postba képeket

Akos75 2011.09.13. 21:14:42

Hu ez a pcsensor-os kábelezés ez nagyon gagyi :) a hobby-boards-os cat5 azért kicsit komolyabb :)

ggyano 2011.10.25. 18:48:42

Sziasztok!

Nálam is voltak fura értékek néha (CAT5E kábelen megy ideiglenesen a 1W, később RS485 megy majd rajta). Az segített, hogy a DATA és VCC közé előírt 4.7k-s ellenállást amelyik szenzor mellé csak tudtam, odatettem. Azóta egyszer sem volt hibás olvasás.. 10 db DS18B20 van most rajta.
süti beállítások módosítása